Devana tim: Petar Atanasovski

Company Culture, Employee Stories

Petar je vođa Customer Happiness tima u Devani Technologies, zadužen za brigu o iskustvu ManageWP korisnika, razvoj članova svog tima, poslovnih procesa i proizvoda koji će to iskustvo učiniti još boljim.

Petar je, takođe, stariji brat, alumni AIESECa Srbije, zaljubljenik u vaterpolo, vodu, čamce i gitare, matematičar i programer po struci. Tražio je način kako da spoji  ljubav prema programiranju sa razvojem ljudi i upravo to se desilo vođenjem Customer Happiness tima.

Prvi koraci u Devani

Devana je dugogodišnji partner AIESECa i uvek je bila prisutna na svim dešavanjima. Glavne stvari da baš Devana bude idealno radno mesto za mene bile su kultura firme i zaposleni koje sam upoznao. Iako sam uvek zamišljao da ću aplicirati i raditi baš tu, odluka o mom zaposlenju je došla pre nego što sam to planirao u životu. Brat mi se razboleo, a ja nisam mogao da prihvatim činjenicu da sam “samo” volonter koji menja svet, bez sopstvenih primanja i načina da finansijski pomognem porodici.

Tako sam gotovo godinu dana proveo radeći danju u AIESEC kancelariji, a noću u Devani. Ključni faktor je bio tim koji je učinio apsolutno sve da se u kancelariji osetim kao u drugoj kući i da nijednog trena ne budem izolovan, čak i pored “čudnog” radnog vremena.

I danas kada savetujem ljude za posao, kažem im da gledaju kakav je tim u kome će raditi, koliko toga će naučiti i da li im je posao izazovan. Ja sam imao tu sreću da su se svi faktori savršeno poklopili od prvog dana.

Hardver

Koristim Apple uređaje – MacBook Air za rad u pokretu, iMac za rad u kućnim uslovima i iPhone za notifikacije u svakom trenutku. Navikao sam na MacOS i iOS, a briga o korisnicima i vođenje tima su takvi da je neophodno biti uvek dostupan.

12208370_10153188865746146_5117944015773693177_n

Tehnologije koje koristim

Najveći deo posla bazira se na WordPressu, te je PHP dominantan, a kada radim određeni development, najčešće koristim WebStorm. ManageWP koristim i u privatne svrhe za održavanje svih svojih WordPress sajtova. Iako imamo dosta naših rešenja koja smo razvili za različite alate, često istražujemo i ona koja bi mogla da nam pomognu u našem radu, obzirom da većina tih alata nije vezana za našu osnovnu delatnost. U tom smislu, svakodnevno koristim:

 

  • Slack – za internu komunikaciju u firmi, ali i za diskusije u različitim zajednicama (ko koristi Slack i zanima ga Customer Happiness, može me kontaktirati kako bi se pridružio našoj zajednici u Srbiji na ch-rs.slack.com)
  • Trello – za poslovne procese, ali i za privatno organizovanje planova i obaveza. Trello je vrlo intuitivan i ima neverovatno široku upotrebu, a najbolje to oslikava njihova sekcija Inspiration Boards – https://trello.com/inspiration
  • Help Scout – za komunikaciju sa korisnicima, oslanja se na mejl komunikaciju, poseduje svoje integracije sa druge alate i API koji nam omogućava da pravimo naše integracije.
  • Full Story & Google Analytics – Kombinacija ova dva alata, uz interno praćenje statistika pomaže da razumemo potrebe i navike korisnika u okviru našeg proizvoda.  
  • Google Calendar – Zahvaljujući notifikacijama koje dobijam (ranije preko SMS-a, a sada mejlom) uspevam da ne zaboravim koji sastanak i koja obaveza me očekuje u kom trenutku.
  • Evernote & Google Docs – Prvi koristim za svoj lični notes (u sinhronizaciji sa svim uređajima), a drugi za dokumenta koja je potrebno da se lako dele i uređuju sa kolegama.
  • Flipboard & Buffer – Ranije (dok je postojao) sam koristio Zite, nakon ujedinjenja sa Flipboardom sam odlučio da napravim nalog i sada mi predstavlja “pametni agregator sadržaja” za teme koje me zanimaju. Tu je i Buffer, imam običaj da sve što pročitam, a voleo bih da sačuvam sebi i vratim se ponovo na isti tekst, objavim na Twitter, te na taj način čuvam svoju kolekciju zanimljivih blog postova.
  • Google Chrome – Gotovo uvek koristim Chrome kao pretraživač (osim za potrebe testiranja kada su svi upaljeni). Preporučujem pluginove – Momentum, BuiltWith i IP Address and Domain Information.
  • TweetDeck – za praćenje aktivnosti i mentiona različitih Twitter naloga, ovo nam omogućava da odgovaramo svi sa naših privatnih profila korisnicima koji označe ManageWP nalog.
  • Sublime – Omiljeni Text editor.

Moji zadaci u timu

Primarno svoju ulogu vidim kroz razvoj članova svog tima i procesa i proizvoda koji će nam pomoći da iskustvo korisnika bude najbolje moguće. U praksi to znači da moram biti svestan svih snaga i slabosti svakog pojedinca u timu (uključujući i sebe naravno) i tražiti načine kako da budemo komplementarni i kako da napredujemo. Pored toga, učestvujem u donošenju odluka za sam pravac razvoja proizvoda i za stvari koje su bitne za funkcionisanje i budućnost kompanije.

LI20160421__3A_8325_04_final_22

Problemi i rešenja

Sve što je rešivo volim da posmatram kao izazov, a ne kao problem. Najveći izazov svakako predstavlja frustriran korisnik, a često se desi da uzrok zapravo i nije na našoj strani i da nemamo direktan uticaj na rešenje. Ukoliko korisnikov server nije ispravno konfigurisan, pa se to odrazi na sam rad u okviru ManageWPja, promena ne može biti izvršena na našoj strani. U takvim situacijama važno je da korisnik oseti da se sa druge strane nalazi čovek, a ne robot (zato ne postoje template odgovori u našem timu, svako ima svoj stil pisanja), i da bez obzira što uzrok frustracije nije na našoj strani, fokus na rešenje uvek mora biti prisutan. Često se desi da i sami kontaktiramo korisničku podršku servera klijenta, kako bismo sugerisali na rešenje, bez da opterećujemo korisnika da to radi (ukoliko nije tehnički obučen da razume o čemu se tačno radi).

Najteži izazov na poslu

Trenutno mi najveći izazov predstavlja skaliranje tima i uspostavljanje jasnih procesa. Customer Happiness tim je veoma dobro uigran, međutim, sa rastom broja korisnika koji očekujemo lansiranjem Oriona, raste značajno i obim posla. Do kraja godine tim će biti znatno veći, a izazov je kako nove ljudi uključiti na najbolji način i zadržati (ili dodatno poboljšati) timsku atmosferu i efikasnost.

20160421-IMG_0673-(151)_22_final_22

Trenutak u karijeri kojeg se rado sećam

Prvo mi pada na pamet početak godine, kada sam osetio da je grupa ljudi koju vodim zaista postala tim. Početak na mojoj novoj poziciji je bio veoma izazovan, trebalo je rešiti timske nesuglasice, međusobno nepoverenje, različite pristupe radu, i nakon nekoliko meseci “uhodavanja”, uspostavili smo zdravu atmosferu, gde se poštuju različitosti i gde poznajemo snage i slabosti jedni drugih. Danas taj tim funkcioniše kao porodica.

Dan na poslu

Devana ima fleksibilno radno vreme, mada se to ne odnosi na Customer Happiness tim, koji radi po smenama 24/7, svakog dana u godini. Taj način rada podrazumeva da ne postoje ograničenja u vidu godišnjih odmora i slobodnih dana, ali da interno moramo da dogovorimo kako ćemo pokriti smene kada je neko odsutan. Moje radno vreme nije vezano za smene, ali se trudim da budem prisutan (makar delom) u svakoj smeni mog tima i da u svakom trenutku mogu da me dobiju preko Slacka ili mobilnog ukoliko je potrebno.

Po prirodi nisam ranoranilac (mada se trudim da promenim to u poslednje vreme) i najproduktivniji deo dana mi je zapravo veče. Sastanke obično zakazujemo za popodnevne časove, krajem nedelje – četvrkom i petkom. Posebno volim to što nam je kancelarija uvek živa.

Radno okruženje

Ujutru najviše volim da radim za svojim radnim stolom, a popodne odvojim sat/dva kada radim iz kafe kuhinje. Taj šank mi je omiljeni za opuštanje, ali i iz biblioteke sa pogledom na Beograd. Ako je prijatno vreme, desi se da sednemo i radimo na terasi.

11

Događaji koji me inspirišu

Volim događaje na kojima mogu da upoznajem ljude sličnih interesovanja i na kojima mogu da naučim nešto novo. To su svakako WordCampovi, nedavno sam imao prilike da govorim na konferenciji WordCamp Belgrade, ali i da čujem druge sjajne govornike. Posetili smo WordCamp Europe konferenciju u Beču. Bila je to sjajna prilika da pomognemo zajednicu kroz volontiranje, da predstavimo ManageWP i da bolje upoznamo naše korisnike.

Takođe, volim različite meetupove i takav način razmene znanja. Posebno su mi dragi Customer Happiness i Culture Talk meetupovi, jer su obe zajednice pokrenute od strane zaposlenih u Devani i premašile su naše kapacitete – danas funkcionišu nezavisno, a mi smo tu da pomognemo. 

Lične stvari od značaja

Na mom radnom stolu se nalaze porodične slike sa roditeljima i sa bratom. Jedna od tih slika je kada smo bili baš mali, pa se desi da me ljudi koji dođu u kancelariju pitaju da li su to moja deca. Takođe tu su pokloni od kolega – pića sa različitih putovanja i suveniri sa konferencija. Patka je simbol tima i gumene patke se nalaze po kancelariji (žuta patka je tu mnogo pre nego što je dobila i političku konotaciju i medijsku popularnost).

sto

Preporuka za dobru knjigu

Definitivno knjiga koja je ostavila najjači utisak na mene u proteklom periodu je “How Will You Measure Your Life?” Način pisanja, konkretni primeri i tri jasno razdvojene celine (kako biti uspešan u poslu koji radiš, kako imati srećnu porodicu i kako poštovati životne vrednosti) učinile su da ova knjiga ostane tako urezana u moje pamćenje. Za sve koji razmišljaju da pokrenu svoj startup, ili rade na nekom projektu, predlažem The Lean Product Playbook za razumevanje šire slike. I dve knjige bih preporučio kao početnu literaturu za Customer Happiness – Delivering Happiness i Exceptional Service, Exceptional Profit. Obe knjige teraju na razmišljanje i podstiču inovativnost i promenu kulture u radu sa korisnicima. Opisi svih ovih knjiga, uz ključne zaključke, mogu se naći na našem blogu http://keytakeaways.io/, a same knjige se mogu pronaći u Devana otvorenoj biblioteci.

 

ktw