Devana Tim: Aleksandar Savković

Company Culture, Employee Stories, News

Aleks je deo Customer Happiness tima i njegova uloga je da brine o tome da korisnici našeg proizvoda, ManageWP, dobiju pravovremenu i kvalitetnu uslugu. U slobodno vreme voli da vozi bicikl, a s obzirom da je zavisnik od brzine, iz dana u dan se trudi da obori lične rekorde. Ima dva predivna sina, Matiju i Andriju, koji kad god mogu, dođu da ga posete i izmaltretiraju na poslu.

Prvi koraci u Devani

Za Devanu sam saznao preko Twittera, tačnije na profilu sadašnjeg kolege Milana Ivanovića koga sam upoznao i kvalitetno “udavio” pričom na sajmu zapošljavanja ITKonekt. Nakon toga sam posetio sajt devana.rs/careers, rešio puzzle i čekao odgovor. Nekoliko dana posle toga, stigao mi je mail od tadašnjeg vođe Customer Happiness tima, Davora Altmana. Prvi susret sa prostorijama Devane je bio baš na Customer Happiness meetupu i tada sam bio siguran da je to mesto gde želim da radim. Moj prvi angažman je bio držanje kursa “Web Development using WordPress” ispred Devane i to za studentsku organizaciju BEST. To je rezultovalo mojim početkom triala na poziciji Customer Happiness inženjer.

Hardver

Na poslu koristim MacBook Pro zbog brzine, navike i pouzdanosti. Uz njega koristim 27” eksterni monitor jer istovremeno, uz pomaganje našim korisnicima, dodatni zadaci su mi izrada sajtova u WordPressu za potrebe kompanije. 

Nisam tech geek, tako da ne smatram da mi gedžeti, telefoni i slične spravice mogu pomoći u radu ili svakodnevnom životu.

IMG_0313

 

Tehnologije koje koristim

Koristim sve što ima bilo kakve veze sa WordPressom. Od programskih jezika su u opticaju: PHP, HTML, CSS. Dobro se snalazim sa Apache serverom.

Pri razvoju sajtova na lokalu najčešće koristim SAMPP ili MAMPP uz nezaobilazni Sublime Text 3. Za organizaciju rada i zadataka koristim Trello. Trello je softver uz pomoć kojeg mogu da razložim velike zadatke na sitnije delove i na taj način ispratim kvalitet i brzinu svog rada. Takođe, uz pomoć ove alatke mogu da vidim i kako tim u kojem radim napreduje i da li im treba neka pomoć.

Za komunikaciju sa timom koristim Slack. U sklopu njega postoji mogućnost pravljenja različitih komunikacijskih kanala, što olakšava brzinu i dostupnost potrebnim informacijama.

Moji zadaci u timu

Customer Happiness tim je svakako najviše posvećen pomaganju korisnicima, lakšem i boljem razumevanju korišćenja proizvoda. Pored svrhe koju ceo tim nosi, moji zadaci su i unapređenje procesa zapošljavanja novih članova, njihova obuka i mentorstvo za vreme probnog perioda. Takođe, jedna od uloga mi je kontrola kvaliteta odgovora koje pružamo korisnicima na nivou celog tima.

rsz_1li20160421__3a_8425_04_final_14_4

 

Problemi i rešenja

Naša primarna uloga jeste upravo rešavanje problema koji korisnici mogu da imaju. Trudimo se da što efektivnije odgovorimo na sve zahteve, a u isto vreme, ukoliko je potrebno dublje istražiti ili sistemski rešiti problem, prosleđujemo dalje kolegama iz Support Debugging tima. Na taj način, zajednički pomažemo osobi koja je imala neki zahtev, ali i radimo na dugoročnijem i trajnijem rešenju. Problemi koji mogu da nastanu interno u timu se rešavaju jako brzo iskrenim i otvorenim razgovorima i transparentnim sastancima. Moto našeg tima je: Tim iznad ega.

Najteži izazov na poslu

Pobediti samog sebe je moj najteži izazov. U ovu industriju sam zakoračio nakon 14 godina bavljenja potpuno drugim poslom. Biti junior sa 36 godina i imati iznad sebe, u timu, osobe koje su 10 ili više godina mlađe, može biti teško za prihvatiti. Sreća u svemu tome je bila što sam naleteo na ljude pune razumevanja, a i zato što sam po prirodi čovek koji ne odustaje lako. Upuštajući se u ovo sam znao da ću imati padove i uspone, ali sam uz pomoć tima i zajedničkog rada, svoje volje i upornosti prevazišao prepreke i svoj probni period završio mesec dana pre isteka istog.

12984037_1121709171194510_3952534412201263798_o (1)

Trenutak u karijeri kojeg se rado sećam

Po isteku probnog rada, koji sam, kao što sam napomenuo, završio ranije, se desilo još veće iznenađenje. Mesec dana kasnije, usled svih prevaziđenih poteškoća, sam dobio još jedan vid nagrade za trud koji sam uložio. Potpuno neočekivano, 1. aprila ( nije bila šala ) sam sa početničkog nivoa unapređen na nivo koji mi daje veću slobodu i omogućava donošenje nekih  odluka. Tada sam shvatio da se moj rad itekako vrednuje i da Petar, vođa tima, smatra da sam sposoban za samostalno rešavanje nekih zadataka. Taj trenutak ću pamtiti kao dokaz da se trud uvek isplati i da je pravac u kojem sam rešio da razvijam svoje veštine ispravan.

Dan na poslu

Moje radno vreme je specifično. S obzirom da u CH timu radimo po smenama, 24/7, dešava se da vikende i jednu smenu radim od kuće, a ostatak ili od 8h do 15h ili od 15h do 23h.

Kada radim prvu smenu, tada sam obično i prvi u kancelariji. Dočekujući ostatak ekipe, oko 10h se obično napravi pauza kako bismo se ispričali i spremili za novi radni dan. Većina dana mi protekne u komunikaciji sa korisnicima i rešavanju tiketa. Pauza za ručak je idealna da se malo opustimo, ugojimo i okupimo.

Druga smena podrazumeva moj dolazak u već napravljenu radnu atmosferu. Oko 18h/19h kada većina Devana tima polako napušta svoja radna mesta, ja ostajem da završim zadatke za taj dan. Često se desi da koleginica Bojana organizuje neki događaj kojim podržavamo zajednicu, tako da iskoristim priliku da izađem na terasu i upoznam nove ljude.

Radno okruženje

S obzirom da je pogled sa naše terase veličanstven, kada god sam u mogućnosti trudim se da odatle i radim, obavezno uz šoljicu dobre kafe. Kada je malo lošije vreme, a želim da se fokusiram na posao, sklonim se u biblioteku na spratu. Sve u svemu, postoje dani kada radim i od kuće ili obližnjeg kafića.

15

Događaji koji me inspirišu

Od skoro smo kolega Lanče i ja počeli da držimo kurseve WordPressa. Samim tim, sve što ima veze sa WP zajednicom, kao i podržavanjem iste je ono što mene ispunjava. Konferencije i WordCampovi su nezaobilazna stanica, a kada god imamo priliku, veći deo našeg tima se okupi i zajedno uputi na neku destinaciju. Vrlo često se nalazim u ulozi predavača, volontera ili organizatora pomenutih konferencija.

Naša kompanija podržava zajednicu i organizacijom mnogobrojnih meetupova, pa se trudim da svaki upotpunim svojim prisustvom. Predavanja koja sam do sada čuo su mi bila od koristi. 

Screenshot_(1)

Lične stvari od značaja

Na mom stolu se ne nalazi ništa osim laptopa, tastature, slušalica, miša i monitora. Ne volim da mi sto bude pretrpan stvarima koje mi skreću pažnju. Osoba sam koja veruje u sadašnjost i stoga ne volim da se okrećem stvarima koje su se desile. Materijalne stvari mi nisu od značaja, pa je verovatno i to razlog zašto ne postoji nijedan predmet koji nosim sa sobom. U mojoj glavi su sećanja i trenuci ti koji tu i treba da se nađu. Bitni su mi ljudi, a ne predmeti.

Preporuka za dobru knjigu

Stranac”, Alber Kami, je knjiga koju bih preporučio svima. Štivo za sva vremena koje razvija ideju o apsurdu. Alber Kami je “stranac” svog vremena i na hartiji nam ostavlja motive ljudske egzistencije, usamljenosti i otuđenosti. Merso je lik koji prihvata stvari onakve kakve one jesu i u svemu je ispravan, ali ga je to na kraju koštalo života. Poruka same priče je da u nekim zemaljskim situacijama izlaza nema. Svet je onakav kakav jeste i koliko god nekada pokušavali da ga promenimo, naići ćemo na barijeru. Mi smo ti koji treba da se menjamo, istražujemo sebe i stalno rastemo. Okruženje, imalo ono pozitivan ili negativan uticaj, je ipak ono što nas tera da pravimo izbore – izbore od onoga što nam se u životu nudi.

STRANAC-Alber-Kami_slika_O_51498877